ခဏေလး ေစာင့္ေပးပါ......
  • Share this
  • Sumbit to Digg
  • Sumbit to StumbleUpon
  • Sumbit to Delicious
  • Sumbit to Technorati
  • Sumbit to Reddit
  • Sumbit to Mixx
  • Sumbit to Twitter
  • Sumbit to Furl
  • Sumbit to Design Float
  • Sumbit to Blinklist
  • Sumbit to Yahoo Buzz
  • Sumbit to Google Bookmarks

ဒုကၡသည္မ်ားကုိ ကယ္တင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ သေဘၤာ ကပၸတိန္အား ႏုိင္ငံတကာမွ ဂုဏ္ျပဳ

စပိန္သတင္းစာမ်ားက ဦးေဇာ္ေအာင္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွန္ကန္မႈ၊ ရဲ၀ံ့မႈမ်ားကို တခမ္းတနား ေဖာ္ျပခဲ့သလို ျမန္မာ့ သတင္း မီဒီယာ မ်ားကလည္း လူသားခ်င္း စာနာမႈျဖင့္ စြန္႔စားခဲ့ေသာ ၎၏ စိတ္ထားႏွင့္ လုပ္ရပ္ကို အေလးထား ဂုဏ္ျပဳခဲ့ၾကသည္

ဇြန္လ (၉) ရက္ေန႔က ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္လွသည့္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ဒုကၡသည္ မ်ားအား သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ကယ္တင္ႏုိင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ သေဘၤာ ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္အား ႏိုင္ငံတကာမွ တေလးတစား ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳေနဆဲ ျဖစ္သည္။ စပိန္ သတင္းစာမ်ားက ဦးေဇာ္ေအာင္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွန္ကန္မႈ၊ ရဲ၀ံ့မႈမ်ားကို တခမ္းတနား ေဖာ္ျပခဲ့သလို ျမန္မာ့သတင္း မီဒီယာ မ်ားကလည္း လူသားခ်င္း စာနာမႈျဖင့္ စြန္႔စားခဲ့ေသာ ၎၏ စိတ္ထားႏွင့္ လုပ္ရပ္ကို အေလးထား ဂုဏ္ျပဳ ခဲ့ၾကသည္။ ဇြန္လ (၉) ရက္ေန႔က စပိန္ ႏိုင္ငံ၊ အေနာက္ ေျမာက္ပိုင္း ကမ္းလြန္မွ ကီလိုမီတာ (၅၅၀) အကြာမွ ရြက္ေလွ တစ္စင္းထံမွ အေရးေပၚ အကူအညီ ေတာင္းခံသည့္ SOS သတင္း ေပးပို႔မႈကို MTM Princess သေဘၤာေပၚမွ ဖမ္းယူ ရရွိခဲ့သည္။ သေဘၤာသား (၂၂)ဦး အနက္ ကပၸတိန္ အပါအ၀င္ ျမန္မာ သေဘၤာသားခ်ည္း (၂၁)ဦး လုိက္ပါလာေသာ MTM Princess သည္ အဆိုပါ သတင္း ေပးပို႔မႈကို ရရွိၿပီးေနာက္ သေဘၤာ ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္က ယင္း ဒုကၡသည္ မ်ားအား ကယ္တင္ရန္ သေဘၤာသား မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ခဲ့သလုိ သေဘၤာ ကုမၸဏီသို႔လည္း အေၾကာင္းၾကား ခဲ့သည္။ ကုမၸဏီထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိေသာ အခါ မာရွယ္လ္ကၽြန္း ႏုိင္ငံ အလံ လႊင့္ထူထားေသာ MTM Princess သည္ ေဘးေတြ႕ ေနသည့္ အေပ်ာ္စီး အပမ္းေျဖ ရြက္ေလွ Octogon ထံသို႔ ဦးတည္ ခုတ္ေမာင္း ခဲ့ေလေတာ့သည္။

ယင္းရြက္ေလွ ေပၚတြင္ ၿဗိတိန္မွ အပမ္းေျဖ ခရီး ထြက္လာေသာ စံုတြဲႏွစ္တြဲ လိုက္ပါလာခဲ့ၿပီး ျပင္းထန္ေသာ ရာသီဥတုတြင္ ရြက္ေလွ နစ္ျမဳပ္ခါနီး အေျခအေန ႀကံဳေနျခင္းေၾကာင့္ SOS အကူအညီ ေတာင္းခံမႈကို ထုတ္လႊင့္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးေဇာ္ေအာင္သည္ SOS ေၾကညာခ်က္ကို လက္ခံ ရရွိခ်ိန္တြင္ မူလထုတ္လႊင့္သည္ထက္ (၃)နာရီ ေနာက္က်ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ေအာင္ သြားရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ MTM Princessသည္ Octagonႏွင့္ ေရမိုင္ (၉) မိုင္ အကြာသို႔ ေရာက္ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ျပင္းထန္ေသာ ေလမုန္တိုင္းႏွင့္ လိႈင္းမ်ားေၾကာင့္ လွမ္းျမင္ရေသာ အေနအထားသည္ ေရမိုင္ (၇) မိုင္ထက္ မပိုခဲ့ေပ။ Octagon ၏ အထက္ ေ၀ဟင္တြင္ ကမ္းေျခေစာင့္ ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စင္းက ၀ဲပ်ံ ေနခဲ့ေသာ္လည္း ျပင္းထန္ လွသည့္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ဒုကၡသည္မ်ားအား ကယ္တင္ႏုိင္ျခင္း မရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သည္ MTM Princess ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္ ထံတြင္သာ က်ေရာက္ လာခဲ့သည္။

ဦးေဇာ္ေအာင္သည္ ပထမ တစ္ႀကိမ္ Octagonနားသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ ခဲ့ေသာ္လည္း လိႈင္းမ်ား၏ ပုတ္ထုတ္မႈေၾကာင့္ အဆင္မေျပဘဲ ေရယာဥ္ ႏွစ္စင္း ကြာထြက္ သြားခဲ့သည္။ MTM Princessမွ သေဘၤာသားမ်ားသည္ အဖြဲ႕(၃)ခုခြဲကာ ရြက္ေလွအား ဆိုင္းႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ဆြဲထားႏိုင္ရန္ အင္တိုက္ အားတိုက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ ပထမ တစ္ႀကိမ္ ႀကိဳးပမ္းမႈတြင္ မေအာင္ျမင္ ခဲ့ေသာ္လည္း ဒုကၡသည္ ၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳး (၄)ဦးအား ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္ လွသည့္ ပင္လယ္ ျပင္ႀကီးထဲတြင္ မထားခဲ့ႏုိင္ေသာ ဦးေဇာ္ေအာင္ႏွင့္ သေဘၤာသား မ်ားသည္ မဆုတ္မနစ္ ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။ အခက္အခဲမ်ားၾကားမွ ေနာက္ဆံုး ရလဒ္ အျဖစ္ အသက္(၅၈)ႏွစ္ အရြယ္ အသက္အႀကီးဆံုး ဒုကၡသည္ကို ၎တို႔သည္ MTM Princessသို႔ ဦးစြာဆြဲတင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ က်န္ရွိသူ (၃) ဦးလံုးအား ေအာင္ျမင္စြာ ကယ္တင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ MTM Princess မွ သူရဲေကာင္း တစ္စု၏ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္မႈကို ကမ္းေျခေစာင့္ ရဟတ္ယာဥ္က ေတာက္ေလွ်ာက္ ေစာင့္ၾကည့္ ေနခဲ့ၿပီးေနာက္ ဒုကၡသည္အားလံုး လံုၿခံဳသြားေၾကာင္း ေသခ်ာခ်ိန္တြင္ ကမ္းေျခသို႔ ပ်ံသန္း ထြက္ခြာ သြားေတာ့သည္။ ဒီဗြန္တြင္ ေနထိုင္သည့္ မိုက္ခ္အာႏိုးလ္၊ ဘာဘရာအာႏိုးလ္၊ မစ္ဒ္လန္းစ္မွ ေဒးဗစ္ဂၽြန္ဆန္ႏွင့္ အန္ဂ်ယ္လာ ဂၽြန္ဆန္တို႔ (၄) ဦး လံုး MTM Princess ႏွင့္ အတူ ေဘးမသီ ရန္မခ ကမ္းေျခသို႔ ျပန္ေရာက္ ခဲ့ေသာ္လည္း Octagon ရြက္ေလွ ကိုမူ စြန္႔လႊတ္ ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ဇြန္လကုန္က ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ေရာက္လာသည့္ ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္အား မိသားစုက ဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကြားစြာ ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။ အဏၰ၀ါ ေရျပင္တြင္ သူရဲေကာင္း ဆန္ဆန္ အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည့္ ပုလဲႏွင့္ငါးလုပ္ငန္း ကပၸတိန္ေဟာင္းက ယခုလုပ္ရပ္သည္ ၎၏ တာ၀န္ဟု ခံယူထားေၾကာင္း၊ MTM Princessမွ သေဘၤာသားမ်ား အားလံုး ၎ႏွင့္ လက္တြဲ ညီညီ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ယခုစြမ္းေဆာင္မႈမ်ိဳး ျပဳလုပ္ ႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း မီဒီယာမ်ားသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယင္းသည္ (၁၉၉၆) ခုႏွစ္ ကတည္းက အရာရွိ တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး MTM Princess သည္ ၎ တာ၀န္ယူသည့္ ဒုတိယေျမာက္ သေဘၤာ ျဖစ္သည္။ မိခင္ ျဖစ္သူ၏ ဂုဏ္ယူ ၀မ္းသာစြာ ႀကိဳဆိုမႈကို ခံယူခဲ့ရသည့္ ကပၸတိန္က မိမိတို႔၏ လူသားခ်င္း စာနာမႈျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့မႈ အတြက္ ၾကည္ႏူးမိေၾကာင္း၊ ထိုႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ၿဗိတိန္ ႏုိင္ငံက မည္သို႔ ဂုဏ္ျပဳမည္ ဆိုေသာ အခ်က္အား မစဥ္းစားခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားသြားသည္။ Octagon ကိစၥသည္ ျမန္မာ သေဘၤာသား မ်ား၏ ပင္လယ္ျပင္တြင္ စြန္႔စား ကယ္တင္မႈမ်ား အနက္ ပထမဆံုး မဟုတ္ေခ်။ တရုတ္ ေတာင္ပင္လယ္တြင္ နစ္ျမဳပ္ ေနသည့္ ဗီယက္နမ္ ငါးဖမ္းေလွ တစ္စင္းမွ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးကိုလည္း ျမန္မာ သေဘၤာသားမ်ား ကယ္တင္ ခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း Octagon ကိစၥမွာမူ ႏုိင္ငံတကာမွ ျမန္မာ့ သတၱိကို အေလးအနက္ထား အသိအမွတ္ ျပဳေစမည့္ ႀကီးက်ယ္ေသာ စြမ္းေဆာင္မႈ တစ္ခု ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အဖြဲ႕ႀကီးမွ ဦးစိုးမင္းေအာင္က MTM Princess မွ ျမန္မာ သေဘၤာသား မ်ားသည္ ျမန္မာကို ကမာၻ သိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ျပခဲ့ေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆို သြားခဲ့သည္။

Source : ပလက္နက္ / eldiariomontanes