ေလတိုက္မႈႏႈန္း၊ ေျမေအာက္ ျပတ္ေရြ႕မ်ားႏွင့္ တံတား၏ ခံႏိုင္ရည္၀န္အားတို ့ေၾကာင့္ထိုသို ့ျဖစ္ေပၚျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေရလည္တိုင္ ေျမေအာက္သို႔ နိမ့္ဆင္းမႈသည္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ကတည္းက စတင္ ျဖစ္ေပၚေနသည္ ဟုသိရသည္။ထိုသို႔ နိမ့္ဆင္းမႈသည္ လတ္တေလာ တြင္ဆိုးဆိုး ရြားရြား မျဖစ္ေသးေသာ္ လည္း ျပဳျပင္မႈ ေနာက္က်ပါက တံတားၾကိဳးက် သြားသည္ ထိျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ေသာ္လည္း တံတားကို ပိတ္ထားျခင္း မရွိဘဲ ျဖတ္သန္း သြားလာ ႏုိင္သည္။
မႏၲေလး ေဆာက္လုပ္ေရး မွ အင္ဂ်င္နီယာမႈးၾကီး အၿပင္ စစ္အင္ဂ်င္နီယာ တပ္မွ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ လာေရာက္၍ မတ္လ ၂၆ ရက္ ေန ့မွ စကာရတနာပံုတံတားသစ္ ကိုၿပန္လည္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားကို မူ လံုး၀ အသိေပးမႈ မျပဳေသးေခ်။
မတ္လ ၂၉ ရက္ေန ့က တံတား ျပင္ဆင္ရာသို ့ မႏၲေလးတိုင္း ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ ့ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီ ဥကၠဌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တင္ေငြ ႏွင့္ အတူ ေနၿပည္ေတာ္ မွ ဗိုလ္မႈးခ်ဳပ္ တစ္ဦး ပါ၀င္သည္ဆို သည့္ အထူးအဖြဲ႕ ေရာက္လာ ကာမွ ပင္ မႏၲေလးသား အခ်ိဳ႕လည္း တံတားၾကီး အေၿခအေန ကိုသိရသည္ ဟုဆိုသည္။
တံတားၾကီး၏ ခြင့္ၿပဳတန္ခ်ိန္မွာ တန္ ၆၀ အထိသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ-အိႏိၵယ နယ္စပ္ ဖက္သို ့စစ္လက္ နက္ၾကီး (အေျမႇာက္) မ်ားကို ကားျဖင့္ ျဖတ္၍ တင္ပို ့မႈမ်ားေၾကာင့္ လည္း တံတားၾကီးမွာ ထိုသို ့ျဖစ္ရသည္ ဟု တံတားအနီီး ေနသူတစ္ဦး ကFreedom News Group သို ့ေၿပာသည္။
ရတနာပံု တံတားသစ္ၾကီးမွာ မူလ စစ္ကိုင္းတံတား သစ္ၾကီး၏ ေျမာက္ဘက္ တြင္ရွိၿပီး ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တံတားၾကီးကို စတင္ တည္ေဆာက္စဥ္ အခ်ိန္ က ထိုေနရာမွာ ေလတိုက္ ႏႈန္းၿပင္းထန္၍ မေဆာက္သင့္ ဟု ကၽြမ္းက်င္သူ မ်ားက အၾကံၿပဳခဲ့ေသာ္ လည္း စစ္ေခါင္းေဆာင္ မ်ားက ပယ္ခ်ခဲ့သည္ ။တံတား တည္ေဆာက္စဥ္အခ်ိန္က အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးအပါ အ၀င္ အလုပ္သမား ၂၀ ေက်ာ္ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့သည္။
source by : http://longwalktofreedom.wordpress.com/