ေက်ာ္သိခၤ | ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ)။ ။ ႐ု႐ွား ႏိုင္ငံက ျမန္မာ စစ္အစိုးရကို အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၇၀ တန္ဖိုး႐ွိ MiG-29 Fulcrum-D အမ်ဳိးအစား တိုက္ေလယာဥ္ အစီး ၂၀ ႏွင့္ ေဒၚလာ ၇၁ သန္းဖိုးရွိ MI-5 တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကို ေရာင္းခ်ထားသည္။
Mikoyan MiG-29 K/KUB ျဖစ္ၿပီး ေနတိုး၏ သတ္မွတ္ခ်က္အရ Fulcrum-D ဟု နာမည္ေပးထားသည္။ MiG-29 K သည္ ပိုင္းေလာ့ တဦးတည္းေမာင္း ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္ၿပီး MiG-29 KUB သည္ ပိုင္းေလာ့ ၂ ေယာက္ထိုင္ ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္သို႔ အေမာင္းသင္ ေလယာဥ္ ျဖစ္သည္။ က်န္သည့္ ဝန္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ အေနအထားမ်ားမွာ တူညီသည္။
မ်ဳိးဆက္ ေလးခုေျမာက္ စီးရီးျဖစ္ၿပီး ဆီေပးစနစ္ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ထားၿပီး ဝန္ေဆာင္ႏုိင္မႈအား ပိုလာသည္။ ထို႔ျပင္ Zhuk-ME အဆင့္ျမင့္ ေရဒါ တပ္ဆင္ထားၿပီး ပစ္မွတ္ကို ရွာေဖြရာႏွင့္ ပစ္ခြင္းရာတြင္ ပိုမို တိက်မႈ အား ေကာင္းေအာင္ မြမ္းမံထားသည္။
Mikoyan MiG-29 K/KUB ျဖစ္ၿပီး ေနတိုး၏ သတ္မွတ္ခ်က္အရ Fulcrum-D ဟု နာမည္ေပးထားသည္။ MiG-29 K သည္ ပိုင္းေလာ့ တဦးတည္းေမာင္း ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္ၿပီး MiG-29 KUB သည္ ပိုင္းေလာ့ ၂ ေယာက္ထိုင္ ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္သို႔ အေမာင္းသင္ ေလယာဥ္ ျဖစ္သည္။ က်န္သည့္ ဝန္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ အေနအထားမ်ားမွာ တူညီသည္။
မ်ဳိးဆက္ ေလးခုေျမာက္ စီးရီးျဖစ္ၿပီး ဆီေပးစနစ္ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ထားၿပီး ဝန္ေဆာင္ႏုိင္မႈအား ပိုလာသည္။ ထို႔ျပင္ Zhuk-ME အဆင့္ျမင့္ ေရဒါ တပ္ဆင္ထားၿပီး ပစ္မွတ္ကို ရွာေဖြရာႏွင့္ ပစ္ခြင္းရာတြင္ ပိုမို တိက်မႈ အား ေကာင္းေအာင္ မြမ္းမံထားသည္။
MIG-29 K/KUB ေလယာဥ္၏ အရြယ္အစားႏွင့္ ဝန္တင္ေဆာင္ႏိုင္မႈ ပမာဏ
MIG-29B: (ပထမဦးဆံုး ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး ပိုင္းေလာ့ တေယာက္စာ ထိုင္ခံုပါသည့္ အမ်ိဳးအစား)
MIG-29UB: (စစ္ပြဲသံုး ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ခံုပါ၊ ေရဒါစနစ္ မပါသည့္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29SD: (အီလက္ထရြန္းနစ္ စနစ္အပိုင္းကို ျပန္လည္အဆင့္ျမႇင့္ထား (upgrade လုပ္ထား) ေသာ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29S: (အီလက္ထရြန္းနစ္ႏွင့္ ေရဒါစနစ္ကို ျပန္လည္ upgrade လုပ္ထားေသာ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29SE: (ဘက္စံုသံုး အေပါ့စား ျပည္ပတင္ပို႔သည့္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29TVK: (အေမာင္းသင္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29K: (တိုက္ခိုက္ေရး သို႔မဟုတ္ အေမာင္းသင္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29M/ME: (ေလယာဥ္ စနစ္အားလံုးကို ျမႇင့္တင္ (upgrade) လုပ္ထားၿပီး, လက္နက္ထိန္းခ်ဳပ္ေရး စနစ္ပါေသာ အမ်ဳိးအစား)
ပီ႐ူးေလတပ္၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ MiG-29 ေလယာဥ္ကို အသံုးျပဳေသာ ႏိုင္ငံမ်ား ႏွင့္ အသံုးျပဳေသာ ေလယာဥ္ အေရအတြက္
ႏုိင္ငံအမည္ MiG-29အမ်ဳိးအစား အေရအတြက္
အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား MiG-29 51
ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္ MiG-29SE/MiG-29UB 14/2
ဘဲလားရပ္စ္ (အေရအတြက္ မသိရ)
ဘူးလ္ေဂးရီးယား MiG-29S/MiG-29UB 16/4
က်ဴးဘား
အရစ္ထရီးယားဟန္ေဂရီ  (၂ဝ၁ဝ တြင္ ဝယ္ရန္ ကမ္းလွမ္းထား)
အိႏိၵယ MiG-29/MiG-29K 69/12
(အိႏၵိယေလတပ္တြင္ ယခုလက္႐ွိအသံုးျပဳေနေသာ MiG-29 ၆၉ စီး႐ွိသည္။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းဇယားအရ အိႏၵိယေရတပ္တြင္ အသံုးျပဳရန္ MiG-29K အမ်ဳိးအစား တိုက္ေလယာဥ္ ၁၂ စီးကို မွာယူခဲ့သည္။)
အီရန္ (အေရအတြက္ မသိရ)
ကာဇစၥတန္ (အေရအတြက္ မသိရ)
ကာဂ်စ္စတန္ (အေရအတြက္ မသိရ)
မေလး႐ွား (အေရအတြက္ မသိရ)
လက္ဘႏြန္ ၁ဝ စီးပို႔ရန္ ႐ွိ
ျမန္မာ ၁၂ စီး (ယခု ဝယ္ယူေသာ အေရအတြက္ မပါ)
ပီ႐ူး ၁၉ စီး (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းအရ)
ေျမာက္ကိုရီးယား ၄ဝ စီး (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းအရ)
(ေျမာက္ကိုရီးယားက ဘဲလားရပ္စ္ ႏိုင္ငံမွ အစဦးပိုင္က MiG-29 ၁၂ စီးဝယ္ယူခဲ့သည္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ႐ု႐ွႏိုင္ငံမွ MiG-29SE အမ်ဳိးအစား ၁၈ စီးအျပင္၊ ေနာက္ထပ္ အသစ္ ၃ စီး မွာယူခဲ့သည္။)
ပိုလန္ ၃၆ စင္း
႐ုရွ ၄ဝ၆ စင္း (၂ဝဝ၈၊ ႏိုဝင္ဘာ စာရင္းအရ)
(MiG-29SE အမ်ိဳးအစား တိုက္ေလယာဥ္အစီး ၁ဝဝ ကို ႏိုင္ငံျခားသို႔ေရာင္းခ်ရန္ စီစဥ္ထားသည္။ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယားက MiG-29SMT အမ်ဳိးအစား အသစ္ ၃၄ စီးကို ဝယ္ယူရန္ မွာခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဝယ္ယူရန္ အစီအစဥ္ကို ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။)
ဆိုက္ေဘးရီးယား ၄ စီး
စလိုဗာကီးယား ၂၁ စီး
ဆူဒန္ ၁၁ စီး (ေနာက္ထပ္ ၁၂ စီး မွာယူထား)
ဆီးရီးယား (အေရအတြက္ မသိရ)
ယူကရိန္း ၂၂ဝ စီး (၂ဝဝ၈ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းအရ)
အေမရိကား (အေရအတြက္ မသိရ)
ဥဇဘက္ကစၥတန္ (အေရအတြက္မသိရ)
ရီမင္ (အေရအတြက္ မသိရ)
source by : မဇၩိမ
- ေလယာဥ္ေမာင္း တဦး (MiG-29 K)
- ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ အပိုတဦး၊ ေပါင္း ၂ ဦး (MiG-29 KUB)
- စတင္ပ်ံသန္းစဥ္ အေလးခ်ိန္ (ပံုမွန္အေျခအေန) - ၁၈၅၅ဝ ကီလိုဂရမ္ (၄ဝ ၈၉၅ ေပါင္)
- စတင္ပ်ံသန္းစဥ္ အေလးခ်ိန္ (အျမင့္ဆံုးဝန္) ၂၂ ၄ဝဝ ကီလိုဂရမ္ (၄၉ ၃၈၃ ေပါင္)
- အမ်ားဆံုး သယ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ ဝန္ခ်ိန္ - ၅၅ဝဝ ကီလိုဂရမ္ (၁၂၁၂၅ ေပါင္)
- အမ်ားဆံုးပ်ံသန္းႏိုင္မႈႏႈန္း - တနာရီလွ်င္ ၂၄ဝဝ ကီလိုမီတာ ( တနာရီလွ်င္ ၁၄၉၁ မိုင္)
- အျမင့္ဆံုး ပ်ံတက္ႏိုင္မႈႏႈန္း - ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္မွ တမိနစ္လွ်င္ ၁၇ ၇၆ဝ မီတာ (တမိနစ္လွ်င္ ၅၈၂၆ဝ ေပ)
- တိုက္ပြဲ၌ အျမင့္ဆံုး ပ်ံတက္ႏိုင္သည့္ အကြာအေဝး - ၁၈ ၀၀၀ မီတာ (၅၉ ဝ၅၅ ေပ)
- ေလာင္စာဆီ တင္ေဆာင္ႏိုင္မႈ အမ်ားဆံုးပမာဏ - ၅၂၄ဝ ကီလိုဂရမ္ (၁၁ ၅၅၂ ေပါင္)
- ေလယာဥ္အတြင္း ဆီေလွာင္ကန္မွ ဆီကို အသံုးျပဳ၍ တိုက္ခိုက္ႏိုင္သည့္ ဧရိယာ အဝန္းအဝိုင္း (အက်ယ္အဝန္း) - ၈၅ဝ ကီလိုမီတာ (၅၂၈ မိုင္)
- အပိုဆီေလွာင္ကန္အတြင္း ဆီကို အသံုးျပဳ၍ တိုက္ခိုက္ႏိုင္သည့္ ဧရိယာ အဝန္းအဝိုင္း (အက်ယ္အဝန္း) - ၁၃ဝဝ ကီလိုမီတာ (၈ဝ၇ မိုင္)
- ဆီျပန္ျဖည့္ၿပီး တိုက္ခိုက္ႏိုင္သည့္ ဧရိယာ အဝန္းအဝိုင္း (အက်ယ္အဝန္း) - ၃၅ဝဝ ကီလိုမီတာ (၂၁၇၄ မိုင္)
- ၁ X ၃ဝ မီလီမီတာ GSh-30-1 cannon အလံုး (၁၅ဝ)
- ဒံုးပ်ံမ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ကိုက္ဗံုး ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ (Semi-active Radar Homing – SARH) ပါေသာ ေလထဲပစ္ ဒံုးက်ည္ အပါအဝင္ ၃၅ဝဝ ကီလိုဂရမ္ (၇၇၂ဝ ေပါင္) အထိ အေလးခ်ိန္႐ွိေသာ လက္နက္မ်ား
- ေလဆာစနစ္ ပဲ့ထိန္း ဗံုးအမ်ဳိးအစားမ်ား - KAB-500KR, KAB-1000KR, KAB-1500KR ၊
- တီဗီစနစ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ဗံုးအမ်ဳိးအစားမ်ား - FAB-250, FAB-500, FAB-1000, FAB-1500၊
- အလြတ္ပစ္ ဗံုးအမ်ိဳးအစားမ်ား - BetAB-250, BetAB-500၊
- ကြန္ကရစ္ ထိုးေဖာက္ႏိုင္ေသာ ဗံုးအမ်ဳိးအစားမ်ား RBK-250, RBK-500
- ၃ဝ ကီလိုတန္ (Kiloton – Kt) ႏူကလီးယားဗံုး တလံုး - S-8, S-13
- အလြတ္ပစ္ဒံုးက်ည္ - ZAB-500
- မီးေလာင္ဗံုး - KMGU-2
- လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ထည့္သည့္ အပိုခန္းမ်ား
- ၁၁၃၇ လီတာ (၃ဝဝ ဂါလံ) သို႔မဟုတ္ ၁၄ဝဝ လီတာ (၃၇ဝ ဂါလံ) ဆန္႔ ဆီေလွာင္ကန္ ႏွစ္ခုႏွင့္ ၂၂၇၄ လီတာ (၆ဝဝ ဂါလံ) ဆန္႔ ဆီေလွာင္ကန္ တခု (စုစုေပါင္း ဆီေလွာင္ကန္ သံုးခု)
- Phazotron N019 ႏွင့္ N010 ေရဒါစနစ္
MIG-29B: (ပထမဦးဆံုး ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး ပိုင္းေလာ့ တေယာက္စာ ထိုင္ခံုပါသည့္ အမ်ိဳးအစား)
MIG-29UB: (စစ္ပြဲသံုး ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ခံုပါ၊ ေရဒါစနစ္ မပါသည့္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29SD: (အီလက္ထရြန္းနစ္ စနစ္အပိုင္းကို ျပန္လည္အဆင့္ျမႇင့္ထား (upgrade လုပ္ထား) ေသာ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29S: (အီလက္ထရြန္းနစ္ႏွင့္ ေရဒါစနစ္ကို ျပန္လည္ upgrade လုပ္ထားေသာ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29SE: (ဘက္စံုသံုး အေပါ့စား ျပည္ပတင္ပို႔သည့္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29TVK: (အေမာင္းသင္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29K: (တိုက္ခိုက္ေရး သို႔မဟုတ္ အေမာင္းသင္ အမ်ဳိးအစား)
MIG-29M/ME: (ေလယာဥ္ စနစ္အားလံုးကို ျမႇင့္တင္ (upgrade) လုပ္ထားၿပီး, လက္နက္ထိန္းခ်ဳပ္ေရး စနစ္ပါေသာ အမ်ဳိးအစား)
ပီ႐ူးေလတပ္၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ MiG-29 ေလယာဥ္ကို အသံုးျပဳေသာ ႏိုင္ငံမ်ား ႏွင့္ အသံုးျပဳေသာ ေလယာဥ္ အေရအတြက္
ႏုိင္ငံအမည္ MiG-29အမ်ဳိးအစား အေရအတြက္
အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား MiG-29 51
ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္ MiG-29SE/MiG-29UB 14/2
ဘဲလားရပ္စ္ (အေရအတြက္ မသိရ)
ဘူးလ္ေဂးရီးယား MiG-29S/MiG-29UB 16/4
က်ဴးဘား
အရစ္ထရီးယားဟန္ေဂရီ  (၂ဝ၁ဝ တြင္ ဝယ္ရန္ ကမ္းလွမ္းထား)
အိႏိၵယ MiG-29/MiG-29K 69/12
(အိႏၵိယေလတပ္တြင္ ယခုလက္႐ွိအသံုးျပဳေနေသာ MiG-29 ၆၉ စီး႐ွိသည္။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းဇယားအရ အိႏၵိယေရတပ္တြင္ အသံုးျပဳရန္ MiG-29K အမ်ဳိးအစား တိုက္ေလယာဥ္ ၁၂ စီးကို မွာယူခဲ့သည္။)
အီရန္ (အေရအတြက္ မသိရ)
ကာဇစၥတန္ (အေရအတြက္ မသိရ)
ကာဂ်စ္စတန္ (အေရအတြက္ မသိရ)
မေလး႐ွား (အေရအတြက္ မသိရ)
လက္ဘႏြန္ ၁ဝ စီးပို႔ရန္ ႐ွိ
ျမန္မာ ၁၂ စီး (ယခု ဝယ္ယူေသာ အေရအတြက္ မပါ)
ပီ႐ူး ၁၉ စီး (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းအရ)
ေျမာက္ကိုရီးယား ၄ဝ စီး (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းအရ)
(ေျမာက္ကိုရီးယားက ဘဲလားရပ္စ္ ႏိုင္ငံမွ အစဦးပိုင္က MiG-29 ၁၂ စီးဝယ္ယူခဲ့သည္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ႐ု႐ွႏိုင္ငံမွ MiG-29SE အမ်ဳိးအစား ၁၈ စီးအျပင္၊ ေနာက္ထပ္ အသစ္ ၃ စီး မွာယူခဲ့သည္။)
ပိုလန္ ၃၆ စင္း
႐ုရွ ၄ဝ၆ စင္း (၂ဝဝ၈၊ ႏိုဝင္ဘာ စာရင္းအရ)
(MiG-29SE အမ်ိဳးအစား တိုက္ေလယာဥ္အစီး ၁ဝဝ ကို ႏိုင္ငံျခားသို႔ေရာင္းခ်ရန္ စီစဥ္ထားသည္။ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယားက MiG-29SMT အမ်ဳိးအစား အသစ္ ၃၄ စီးကို ဝယ္ယူရန္ မွာခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဝယ္ယူရန္ အစီအစဥ္ကို ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။)
ဆိုက္ေဘးရီးယား ၄ စီး
စလိုဗာကီးယား ၂၁ စီး
ဆူဒန္ ၁၁ စီး (ေနာက္ထပ္ ၁၂ စီး မွာယူထား)
ဆီးရီးယား (အေရအတြက္ မသိရ)
ယူကရိန္း ၂၂ဝ စီး (၂ဝဝ၈ ႏိုဝင္ဘာလ စာရင္းအရ)
အေမရိကား (အေရအတြက္ မသိရ)
ဥဇဘက္ကစၥတန္ (အေရအတြက္မသိရ)
ရီမင္ (အေရအတြက္ မသိရ)
source by : မဇၩိမ
Tags
မွ်ေ၀ျခင္း