ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္တြင္ တကၠဆီ အုံနာစရိတ္တက္ တကၠဆီေမာင္းသမားမ်ား တြက္ေျခမကုိက္

သတင္း NEJ ေခတ္ၿပိဳင္ | အုံနာေၾကးမ်ား ပိုမိုျမင့္မားလာၿပီး အေထြေထြစရိတ္တက္လာသည့္အတြက္ တကၠဆီ ငွားစီးနိုင္သူ နည္းလာ သျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္မွ တကၠဆီေမာင္းသူမ်ား တြက္ေခ်မကိုက္ ျဖစ္ေန ၾကသည္။

“အရင္က အုံနာေၾကးက အလြန္ဆုံးက်ပ္ (၁) ေသာင္းပဲရိွတယ္။ အခု တေန႔ကို က်ပ္ (၁၃,၀၀၀) ေပးရတယ္။ ေမာင္းေၾကးကလည္း အရင္လိုမရဘူး။ အခုက (၂) ေသာင္း၀န္းက်င္ပဲ ရေတာ့တာ။ အိမ္စားရိတ္က တေန႔ကို (၅,၀၀၀) ေလာက္ရိွတယ္။ မိသားစုစား၀တ္ေနေရးက တကၠဆီေမာင္း႐ုံ နဲ႔ မေလာက္ေတာ့ဘူး” ဟု စီတီးတကၠဆီ ေမာင္းသူတဦးက ေျပာသည္။

အစိုးရက တကၠဆီေမာင္ေၾကး တႏွစ္စာအတြက္ ေငြက်ပ္ (၄) သိန္းကို အခြန္ေကာက္ခံသည့္အျပင္ ယခုႏွစ္တြင္ ေငြက်ပ္ (၂) သိန္းျဖင့္ မတတ္မေနရ မီတာကိုပါတတ္ခိုင္းသျဖင့္ ၀င္ေငြပိုမိုထိခိုက္ေစ သည္ဟု တကၠဆီေမာင္းသူမ်ားက ေျပာသည္။

ယခုအခါ ရန္ကုန္တြင္ တကၠဆီကားအေရအတြက္မ်ားလာၿပီး ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ကလည္း တကၠဆီကားေျပာင္းလဲခြင့္မ်ား အကန္႔အသတ္မရိွ ခ်ေပးေနေၾကာင္း လြန္ခဲ့ေသာ (၁၀) ႏွစ္ခန္႔ ကတည္းက တကၠဆီေမာင္းႏွင္လာသူတဦးက ေျပာသည္။

၎က “ကညန ကလည္း လာသမွ်ကားနံပတ္အနက္ေတြကို အနီေျပာင္းေပးတယ္။ အနီေျပာင္း ေပးရင္ သူတို႔ပိုက္ဆံရတယ္။ ဒီေတာ့ကားက စီးေရမ်ားလာတယ္။ လူေတြကေတာ့ စီးပြားေရး မေကာင္း ျဖစ္လာတယ္။ တကၠဆီ စီးႏိုင္သူ ရွားလာတယ္။ မျဖစ္မေန စီးရမယ့္အေနအထားမွ စီးလာၾကေတာ့ တကၠဆီသမားေတြ မကိုက္ေတာ့ဘူးေပါ့” ဟု ေျပာသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ (၁၀) ႏွစ္ခန္႔က ကားတာယာတလုံးလွ်င္ က်ပ္ (၂) ေသာင္းေက်ာ္၊ ယခု က်ပ္ (၈) ေသာင္းေက်ာ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ကားေအာက္ပိုင္းတခါျပင္လွ်င္ ယခင္ က်ပ္ (၃) ေသာင္းခန္႔မွ ယခု က်ပ္ (၁) သိန္း၀န္းက်င္ ကုန္က်ေၾကာင္း ၎ကဆက္ေျပာသည္။

“ဒါေတာင္ အခုတာယာနဲ႔ ကားေအာက္ပိုင္း ခိုင္ခန္႔မႈေတြဟာ အရင္က (၁) ႏွစ္ခံတယ္၊ အခ ု(၆) လ၀န္းက်င္ပဲ၊ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ လမ္းေတြက အေပါက္ေတြ ခ်ဳိင့္ေတြနဲ႔ ေကြ႕ရပတ္ရ ေရွာင္ ေမာင္းရတာ၊ ကားကအရမ္းနာတယ္။ ၾကာလာေတာ့ တကၠဆီသမားေတြ အထိနာလာၾကတာေပါ့” ဟု၎က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တြင္ စီးတီးတကၠဆီမ်ားမွာ အေရအတြက္ (၂) ေသာင္းေက်ာ္ရိွၿပီး စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႔သုံး ေျပာင္းၿပီးသား (၈၀၀၀) ေက်ာ္ရိွေၾကာင္းသိရသည္။

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post

Contact Form