ခဏေလး ေစာင့္ေပးပါ......
  • Share this
  • Sumbit to Digg
  • Sumbit to StumbleUpon
  • Sumbit to Delicious
  • Sumbit to Technorati
  • Sumbit to Reddit
  • Sumbit to Mixx
  • Sumbit to Twitter
  • Sumbit to Furl
  • Sumbit to Design Float
  • Sumbit to Blinklist
  • Sumbit to Yahoo Buzz
  • Sumbit to Google Bookmarks

အမ်ားသူငွာတို ့ႀကားသိျပီးျဖစ္တဲ့ ေအာက္တိုဘာလ (၁၃) ရက္ေန ့က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ တိုက္ႀကီး-ရန္ကုန္ ေျပးဆြဲေနခဲ့တဲ့ ခရီသည္တင္ ဟိုင္းလတ္ကားတစ္စီး ေပါက္ကြဲမွဳ ျဖစ္ခဲ့ျပီး ကားေပၚပါသူ ကားေမာင္းသမား အပါအ၀င္ လူ (၇) ဦး ေသဆုံးခဲ့တဲ့ကိစၥကို နအဖက ျဖစ္ပြားရတဲ့ အေႀကာင္းရင္းကို အမွန္အတိုင္း မထုတ္ေဖၚဘဲ သတင္းလိမ္ခဲ့တာနဲ ့ နအဖပိုင္ သတင္းစာေတြကလည္း ဒီသတင္းကို လိမ္ညာဖန္တီးျပီး ေရးသားခဲ့တာကို ထုတ္ေဖၚျပလိုပါတယ္။

ပထမဦးဆုံးအေနနဲ ့ ေပါက္ကြဲမွဳနဲ ့ ပတ္သက္ျပီး နအဖကေန ဘယ္လို သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သလည္းဆိုရင္ အဆိုပါ ဟိုင္းလတ္ကားေမာင္းတဲ့သူဟာ ကားကို အရွိန္ျပင္းစြာ မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္မွဳေႀကာင့္ အရွိန္ မထိန္းႏိုင္ဘဲ ကားေမွာက္ျပီး ကားေပၚပါ ဂက္စ္အိုးမ်ား အခ်င္းခ်င္းရိုက္ခတ္မိလို ့ ေပါက္ကြဲမွဳ ျဖစ္ရတာပါဆိုျပီး အဓိက အေႀကာင္းရင္းက ကားေမွာက္တာပါ၊ ကားေမွာက္လို ့သာ ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲ ရတာပါလို ့ အေႀကာင္းျပခဲ့ပါတယ္။

အျဖစ္မွန္ျဖစ္တဲ့ ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲတဲ့ အဓိက အေႀကာင္းရင္းကို လိမ္ညာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ စစခ်င္း ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲတာ မဟုတ္ဘဲ ကားေမွာက္တာ အရင္ျဖစ္လို ့ ကားေမွာက္တဲ့အရွိန္ေႀကာင့္သာ ဂက္စ္အိုးကြဲရတာပါလို ့ လွည့္ျဖားေျပာဆိုထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

ဘာလို ့ ဒီလို လွည့္ျဖားေျပာဆိုရတာလည္းဆိုတာကေတာ့ နအဖအေနနဲ ့ သူတို ့နဲ ့ ပတ္သက္ေနတဲ့ ေပါ့ဆမွဳေတြ၊ လာဘ္စားမွဳေတြ၊ ျပည္သူေတြအေပၚမွာ တာ၀န္ကင္းမဲ့သူေတြ၊ သူတို ့ရဲ ့ညံ့ျဖင္းမွဳေတြကို အျပစ္ေျပာခံရမွာစိုးလို ့ ဒီလိုဖုံးကြယ္ေျပာဆိုခဲ့တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဂက္စ္အိုးတပ္ဆင္မွဳေတြကို စစ္ေဆးမွဳ မရွိတာေတြ၊ အလြယ္တကူေစ်းနဲ ့ ေစ်းေရာင္းေကာင္းေအာင္ ေလာက္ဘဲ ႀကည့္ျပီီး လုပ္ခဲ့တာေတြ၊ ျပည္သူေတြရဲ ့ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ထက္ နအဖဘက္ေတာ္သား စီးပြားေရး သမားႀကီးေတြ ႀကီးပြားေရးအတြက္သာ ႀကည့္ေနတာေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္၀ါဒျဖန္ ့ခ်ီေရးေတြမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ ဂက္စ္သုံးစြဲမွဳနဲ ့ တိုးတက္ေနပါတယ္လို ့ ဟန္ျပေျပာဆိုေနတာေတြကို ထိခိုက္မွာစိုးလို ့ ေပါက္ကြဲမွဳ အဓိက အေႀကာင္းရင္းက ဂက္စ္အိုးေပါက္လို ့ ျဖစ္ရတာပါဆိုတာကို မေျပာရဲတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ - နအဖက သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့တာ ေအာက္တိုဘာလ (၁ရ) ရက္ေန ့ႀကမွ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ျပီး၊ ေအာက္တိုဘာလ (၁၈) ရက္ေန ့ သတင္းစာထဲမွာ ေဖၚျပခဲံပါတယ္။ အမွဳျဖစ္ပြားျပီး (၃) ရက္ေျမာက္ေန ့က်မွသာလွ်င္ သတင္းကို ထုတ္ျပန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသတင္းစာထဲမွာ သတင္းကို လွည့္ျဖားျပီးေရးသားထားရုံတင္မကဖူး ေပါက္ကြဲမွဳျဖစ္ပြားတာကို အခင္းျဖစ္မွဳေျမပုံအႀကမ္းနဲ ့ ေဖၚျပထားပါတယ္။ ရုတ္တရက္ ႀကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ျဖစ္ပြားမွဳသတင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ စနစ္တက်နဲ ့စုံစမ္းေဖၚထုတ္ထားသလိုလိုနဲ ့၊ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေပါက္ကြဲမွဳေႀကာင့္ ေသဆုံးရသူေတြရဲ ့ ဓါတ္ပုံေတ ြကိုေတာ့ အမွန္အတိုင္း ေဖၚထုတ္မျပရဲခဲ့ပါဖူး။ (စကားခ်ပ္ - ေသဆုံးမွဳ ဆိုးရြားတဲ့ပုံေတြ ျဖစ္ေနတာေႀကာင့္ အျမင္မသင့္ေတာ္လို ့ သတင္းစာထဲ မထည့္တာလို ့ေတာ့ အေႀကာင္းမျပပါနဲ ့။ တစ္ေန ့ကဘဲ ေရွ ြျပည္သာမွာ ဗုံးေထာင္ရင္း ေသဆုံးခဲံရပါတယ္ဆိုျပီး ေခါင္းျပတ္ေျချပတ္လက္ျပတ္ပုံက်ေတာ့ သတင္းစာထဲမွာ သတင္းညာျပီး ၀ါဒျဖန္ ့ခ်ီလိုလို ့ ထည့္ခဲ့တာရွိေနပါတယ္)။ ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲလို ့ ေသဆုံးသူေတြရဲ ့ ပုံေတြကို အမွန္အတိုင္း သတင္းစာထဲ မထည့္ရဲတာကေတာ့ ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲတာ အရင္လား၊ ကားေမွာက္ျပီးမွ ဂက္စ္အိုးက ေပါက္ကြဲရတာလားဆုိတာ အသိသာႀကီး ျမင္မွာစိုးလို ့ပါ။

စီအင္(န္)ဂ်ီေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ခြင့္ရတဲ့ ကုမၸဏီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ နအဖဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားနဲ႕ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း ျဖစ္ေနျခင္း၊ စစ္ေဆးရန္တာ၀န္ရွိသူမ်ားဟာ မိမိတုိ႔ရဲ ႔တာ၀န္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ ရန္ထက္ ပုိက္ဆံမ်ားမ်ား ဘယ္လုိရမလဲဆုိတာကုိသာ ပုိမုိစိတ္၀င္စားေနၾကျခင္းေတြေၾကာင့္ - ဒီဟိုင္းလပ္ကား ျဖစ္ပြားမွဳမွာ ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲေႀကာင့္ ျဖစ္ရတာပါလို ့ အမွန္အတိုင္းမေျပာရဲႀကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

နအဖေျပာသလို မဆင္မျခင္ေမာင္းမွဳေႀကာင့္ အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ကားေမွာက္တာလို ့ ေျပာထားေပမယ့္ ဓါတ္ပုံေတြမွာ ႀကည့္ရင္ ကားဟာ ေမွာက္သြားျပီး ေဘးေစာင္းလိမ့္ေနတာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ကားပက္လက္လန္ ေနတာ မရွိပါဖူး။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ နအဖ ေျပာတာက - ကားေမွာက္တာေႀကာင့္ ကားေပၚကေန ဘဲဘက္နဲ ့ညာဘက္ကို လြင့္က်ျပီး လူသုံးဦးဟာ လမ္းေပၚမွာ ေသဆုံးသြားတာျဖစ္တယ္လို ့ ဆိုထားပါတယ္။ နအဖေတြ ဘယ္ေသာ အခါမွ ဟိုင္းလတ္ကား မစီးဘူးဖူးနဲ ့တူပါတယ္။ ဟိုင္းလတ္ကားရဲ ့ေဘးဘယ္ညာမွာ ကာထားတဲ့ သံတိုင္ အကာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီသံတိုင္ေတြႀကားထဲကေန လူတစ္ေယာက္ခႏၵာကိုယ္အရ လြင့္ထြက္က်ဖို ့ဆိုတာ လုံး၀မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ နအဖရဲ ့ လိမ္ညာေျပာဆိုခ်က္အရ - ကားေပၚမွာ ဂက္စ္အိုးေလးလုံးပါလာတယ္၊ အဲ့ဒီဂက္စ္အိုးေလးလုံး အခ်င္းခ်င္းရိုက္ခတ္မိလို ့ ရိုက္ခတ္မွဳအျပင္းဆုံးတစ္လုံးက ေပါက္ကြဲရတာလို ့ေျပာတာႀကည့္ရင္ - ဂက္စ္အိုးေလးလုံးပါတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္သလို၊ အခ်င္းခ်င္းရိုက္ခတ္ရေလာက္ေအာင္ ေနရာအက်ယ္လည္း မရွိႏိုင္ပါ။

ဂက္စ္အိုးအခ်င္းခ်င္းရိုက္တဲ့အရွိန္နဲ ့ ဂက္စ္အိုးတစ္လုံးေပါက္ကြဲရတာဆိုရင္ က်န္တဲ့ဂက္စ္အိုးေတြကေရာ ကားျပင္းထန္စြာေမွာက္သြားတဲ့အရွိန္နဲ ့ေရာ ဘာလို ့မေပါက္ကြဲဘဲ ေနရာေတြ အေတာ္ျခားျပီး လမ္းေပၚမွာ ဒီအတိုင္းဘဲ ရွိေနရတာလည္း။ နအဖေဖၚျပထားတဲ့ပုံတာေတြအရႀကည့္ရင္ အင္မတန္ယုတၱိမရွိတဲ ့ လိမ္ဆင္ႀကီးဆိုတာ သိသာလြန္းပါတယ္။

ဒီ ဟိုင္းလတ္ကား ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲမွဳေႀကာင့္ အျပစ္မဲ့ျပည္သူေတြ ေသဆုံးရတာကို အမွန္အတိုင္းမေျပာရဲဘဲ လွည့္ျဖားေျပာဆိုထားတဲ့ နအဖရဲ ့ လိမ္ညာမွဳနဲ ့ သတင္းညာေရးျပီး ျပဳျပင္ဖန္တီးထားတဲ့ သတင္းစာပါ အခ်က္ေတြ ဓါတ္ပုံေတြကို အမွန္တကယ္ျဖစ္ပ်က္မွဳကို သိရွိရေအာင္ ေပးပို ့လာတဲ့ တာ၀န္သိျပည္သူတစ္ဦးရဲ ့ ျဖစ္ပြားမွဳဓါတ္ပုံအမွန္ေတြကို ႏွဳင္းယွဥ္ျပီး ႀကည့္ႀကည့္ရေအာင္ပါ။

(ဒီေနရာမွာ ဓါတ္ပုံေတြကို မႀကည့္ခင္ သတိေပးလိုပါတယ္။ ယခုေဖၚျပမယ့္ ဓါတ္ပုံေတြဟာ နအဖရဲ ့ လိမ္ညာမွဳကို ေဖၚထုတ္ျပလိုတာေႀကာင့္ေရာ အမွန္ျဖစ္ပ်က္မွဳကို သိရွိေစရန္အတြက္ေရာ လိုအပ္ခ်က္အရ ျပသရတာျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားဖြယ္ရာ ဓါတ္ပံုမ်ားျဖစ္တာေႀကာင့္ စိတ္အားငယ္တတ္သူမ်ား၊ စိတ္လႈပ္ရွားလြယ္သူမ်ား မၾကည့္ရဲပါက မႀကည့္ဖို ့ သတိေပးလိုပါတယ္။ဓါတ္ပံုေတြ ကိုေတာ့ ေအာက္ဆံုးမွာ တင္ျပထားပါတယ္)

ဒီဟိုင္းလတ္ကားေပါက္ကြဲမွဳ ျဖစ္ပြားျပီး ေနာက္ (၃) ရက္ေနမွ သတင္းထုတ္ျပန္တဲ့ နအဖရဲ ့ လုပ္ရပ္ဟာ ျဖစ္ပ်က္မွဳအမွန္ကို လိမ္ညာဖို ့အတြက္ ျပင္ဆင္မွဳေတြ ျပဳလုပ္ျပီးမွ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့တာပါ။

နအဖသတင္းစာမွာ ေဖၚျပထားတဲ ့ ဟိုင္းလတ္ကား တည္ရွိရာေနရာနဲ ့ အမွန္တည္ရွိတဲ ့ေနရာဟာ လွ ြဲေခ်ာ္ေနပါတယ္။ ပ်က္စီးေနတဲ့ကားေဘာ္ဒီဟာ အခ်ဳိ ့ေနရာေတြမွာ ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ လူတစ္ဦးကားေရွ ့မွန္ကေန တစ္ပိုင္းတစ္စထြက္ျပီး ေသဆုံးေနတဲ့ပုံနဲ ့ နအဖသတင္းစာပါ ကားပုံက လွ ြဲေခ်ာ္ေနပါတယ္။ နအဖသတင္းစာပါ ဟိုင္းလတ္ကားရဲ ့အမိုးနဲ ့ အမွန္တကယ္ပ်က္စီးေနတဲ ့ ဟိုင္းလတ္ကားရဲ ့အမိုးေတြဟာ ပုံစံျခင္းမတူတာ ျမင္ရပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြအရ နအဖဟာ ဟိုင္းလတ္ကားကို သတင္းညာဖို ့အတြက္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖန္တီးထားတာ (သို ့) အျခားေသာ ဟိုင္းလတ္ကားကို ပုံစံတူဖန္တီးျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖသတင္းစာပါ ဟိုင္းလတ္ကားရဲ ့နံပါတ္ကို ျမက္ေတြနဲ ့ ကြယ္ျပီးဖုန္းအုပ္ျပသထားပါတယ္။ ေဘးဘက္က နံပါတ္ျပားကိုလည္း ၀ိုးတစ္၀ါးနဲ ့ မသဲမကြဲ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။

တာ၀န္ရွိျပည္သူတစ္ဦးကေန ေပးပို ့လာတဲ့ အျဖစ္မွန္ျပ ဓါတ္ပုံေတြကို ႀကည့္ရင္ အဓိက အခ်က္ေတြ သိေစလိုတာကေတာ့ ဒီဟိုင္းလတ္ကားဟာ ဂက္စ္အိုးကေန ဂက္စ္ေတြယိုစိမ့္ထြက္ျပီး မီးေလာင္တာေႀကာင့္ ေပါက္ကြဲမွဳျဖစ္ျပီး လူေတြေသဆုံးရတာဆိုတာကိုပါ။

လမ္းေပၚမွာ ျပဳတ္က်ျပီးေသဆုံးသူေတြဟာ ကားရိုးရိုးေမွာက္လို ့ ျပဳတ္က်ျပီး ေသဆုံးကုန္တာ မဟုတ္ပါ။ ဂက္အိုးေပါက္ကြဲျပီးမွ ေပါက္ကြဲမွဳေႀကာင့္ အမိုးပြင့္ျပီး ျပတ္ထြက္ကုန္တဲ့ ကားအစိတ္အပိုင္းေတြနဲ ့အတူ လမ္းမေပၚကို လြင့္စင္က်လာတာပါ။ နအဖပုံမွာ လိမ္ျပီးေရးဆြဲျပထားတာက ဂက္စ္အိုးက ေနာက္ဆုံးေနရာက်မွ ေပါက္ကြဲတာပါလို ့ေျပာထားပါတယ္။ ဟိုင္းလတ္ကား ပ်က္စီးမွဳပုံ၊ လမ္းေပၚကေသဆုံးသူေတြရဲ ့ပုံေတြ၊ ကားေနာက္ခမ္းအတြင္းနဲ ့ ေရွ ့ခန္းကပုံေတြကို ႀကည့္ရင္ ရိုးရိုးကားေမွာက္လို ့ေသတာမ်ဳိး မဟုတ္ဖူးဆိုတာ သူတို ့ရရွိခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြအရ ႀကည့္ရင္ သိသာထင္ရွားပါတယ္။

အျပစ္မဲ့ ျပည္သူေတြ ေသဆုံးႀကရတာကို နအဖအေနနဲ ့ သတင္းအမွန္မေရးရဲတာ လြန္းလြန္ပါတယ္။ ဒီဟိုင္းလတ္ကားျဖစ္ပြားမွဳမွ မဟုတ္ပါ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ျပည္သူေတြေသေႀကပ်က္စီးရမွဳမွန္သမွ် အျခားသူေတြကို မဟုတ္မမွန္ စြပ္စြဲျပီး အျပစ္ဖိ ု့ေလ့ရွိတဲ့ နအဖဟာ ေတာ္ေတာ့ကို ယုတ္မာတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ လူလိမ္ႀကီးမ်ားလို ့ ေခၚခံတာ နည္းေတာင္နည္းပါေသးတယ္။

ျဖစ္ပ်က္မွဳေတြရဲ ့ အေႀကာင္းရင္းအမွန္ေတြကို ဖုန္းကြယ္ထားမွဳဟာ ပိုျပီးဆိုးရြားပါတယ္။ ျပည္သူေတြအေနနဲ ့ သတင္းအမွန္မသိရတဲ့အတြက္ ေနာက္ေနာင္အလားတူ ေသေႀကပ်က္စီးမွဳျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို ႀကဳိတင္ ကာကြယ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဖူး။ နအဖက ျပည္သူေတြ ဒီလိုအလားတူ ဆိုးရြားမွဳေတြ ထပ္ျဖစ္လည္း ဂရုမစိုက္တဲ့ စိတ္ယုတ္မာကို ျပတာပါ။ ျပည္သူေတြရဲ ့ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ေပးဖို ့ေနေနသာ ေဘးအႏၱရယ္ေတြ က်ေရာက္ခဲ့တာေတြကို အေႀကာင္းရင္းအမွန္ မေဖၚျပရဲဘဲ၊ နအဖအာဏာတည္ျမဲဖို ့ အက်ဳိး မထိခိုက္ဖို ့အတြက္ေလာက္သာ ႀကည့္တာဟာ ယခုလို သတင္းလိမ္ညာမွဳေတြက သက္ေသပါ။ ဒီ့အတြက္ နအဖဟာ လူမဟုတ္ေတာ့တဲ့ တိရိစၦာန္အဆင့္ေတာင္မရွိတဲ့ ဘီလူးသရဲသဘက္သာသာ ျဖစ္ေနပါျပီ။

ျပည္သူေတြအေနနဲ ့ ကိုယ္ရဲ ့အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို မကာကြယ္ေပးတဲ့အျပင္၊ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ ပ်က္စီးေအာင္ တိုက္ရိုက္ေရာ သြယ္၀ိုက္လို ့ေရာ လုပ္ေနတဲ့ နအဖေတြကို ဖယ္ရွားျပစ္ဖို ့ ရဲရဲ၀န္ ့၀န္ ့ လုပ္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုးရြားတဲ့ ျမင္ကြင္းပါ ဓါတ္ပုံေတြကို ႀကည့္လိုတယ္ ႀကည့္ရဲႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီပို ့စ္ကို အက်ယ္ခ်ဲ ့ႀကည့္ပါ။




သတင္း ႏွင္ ဓါတ္ပံုမ်ား အား ကိုနစ္ေနးမန္း ဘေလာ့ဂ္ မွ ရယူပါသည္။
ကိုနစ္ေနးမန္း အား အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

0 comments: